fbpx

Studio achter Days Gone wou open-world Resistance game maken

Resistance

Tijdens een gesprek met God of War bedenker David Jaffe, heeft Days Gone regisseur Jeff Ross wat meer details gelost over ideeën die Bend Studio voorstelde aan Sony. Nadat Sony de Days Gone sequel had afgekeurd, diende Ross een pitch in voor een openwereld Resistance game. En die werd ook afgekeurd.

Ross begon met wat meer toelichting voor de sequel van Days Gone. Zo vertelde hij aan Jaffe dat het project al dood was nog voor het begon. Volgens Ross werd het project afgeketst door management net boven de studio. Het hogere management van Sony hoorde dus nooit van het project.


Gezien het idee afgekeurd werd, stelde Sony voor om iets met Syphon Filter te doen. Al zag Ross dat niet helemaal zitten, omdat hij geen idee had hoe hij de reeks moest herbeginnen.

Op datzelfde moment werkte Bend Studio aan een pitch voor een openwereld Resistance. Volgens Ross is die reeks gewoonweg gemaakt voor openwereld gameplay. Aangezien er zoveel aspecten van die wereld dat soort gameplay zouden ondersteunen. Maar ook daar was Sony niet in geïnteresseerd was.

Uiteindelijk kreeg Bend Studio toch een nieuwe IP te pakken, die verder bouwt op de systemen die de studio ontwikkelde met Days Gone. Daarnaast zou de studio ook geholpen hebben aan het multiplayer project van Naughty Dog, wat vermoedelijk de Factions multiplayer van The Last of Us: Part 2 wordt. Jeff Ross heeft helaas niet meegewerkt aan die nieuwe projecten, aangezien hij de studio verliet in 2020.

Een reactie achterlaten