fbpx

Nieuwe details van Ghost of Tsushima: Director’s Cut gelekt

Ghost of Tsushima directors cut

Er zijn verse details opgedoken van het volledig nieuwe Ikishima Island in Ghost of Tsushima: Director’s Cut. Volgens het gerucht, dat gedeeld werd door een quality assurance tester, krijgt deze nieuwe versie van Ghost of Tsushima een lijvige uitbreiding. Die zou goed zijn voor minstens 15 à 20 uur extra speelplezier.

De QA-tester deelde alle details via het subreddit van Ghost of Tsushima. Eerst en vooral brengt hij de schaal van het nieuwe eiland in kaart. Zo is Ikishima Island ongeveer even groot als Izuhara, de eerste provincie van de hoofdgame die zowat de helft van de totale map in beslag neemt. De nieuwe omgeving is kleurrijk en huist een gigantische vulkaan. Daarnaast zal je nieuwe fauna tegen het lijf lopen zoals luipaarden, eekhoorns en aapjes.


Qua gameplay voegt het eiland zo’n 15 à 20 uur spelplezier toe, al zegt de QA-tester dat hij weinig zijmissies heeft gespeeld. Maak er dus maar 30 uur van als je alles wil zien. De tester is heel positief over het hoofdverhaal en noemt het zelfs beter dan het verhaal van de hoofdgame.

Daarnaast geeft hij ook een volledig oplijsting van alle nieuwigheden die we mogen verwachten in de Director’s Cut:

  • Nieuwe vijanden
  • Nieuwe upgrades voor wapens
  • Heavy armor sets
  • Medium armor set met perks voor boog en melee
  • Light armor set, vergelijkbaar met een klassieke ninja-outfit
  • Een heleboel nieuwe charms
  • Nieuwe Shrines
  • Nieuwe melodieën voor de fluit
  • Nieuwe horse armors, die je andere kleuren kan geven
  • Toevoeging van fakkels, die je nodig hebt in donkere omgevingen

Last, but not least is er ook een nieuwe fighting stance, die aanvoelt als een ninja-vechtstijl. Zo krijgt Jin toegang tot spinning kicks, jumping helicopter kicks en zelfs backflips, afgewisseld met zwaardtechnieken.

Klinkt behoorlijk vet, niet? Wat denken jullie?

Ghost of Tsushima: Director’s Cut komt op 20 augustus naar PS5 en PS4.

Een reactie achterlaten