fbpx

Naughty Dog heeft The Last of Us multiplayer geannuleerd

the last of us multiplayer

Naughty Dog heeft het multiplayerproject van The Last of Us stopgezet. Het project wordt na jaren ontwikkeling stilgezet omdat de studio zich wil focussen op singleplayergames en geen live service studio wil worden.

Naughty Dog maakte het nieuws bekend in een blogpost op zijn eigen website. Zo legt de ontwikkelaar uit dat hij bijzonder trots was op het concept. The Last of Us Online zou een coole ervaring bieden, al zou Naughty Dog de online game jaren moeten voorzien van post-launch content.


De ontwikkeling van die post-launch content zou zo omvangrijk zijn, dat de studio er al zijn tijd en inspanningen in zou moeten stoppen. En dat voor enkele jaren. Waardoor er geen ruimte meer zou zijn voor het maken van filmische singleplayergames.

Naughty Dog moest daarom kiezen: ofwel transformeren in een live-service studio ofwel trouw blijven aan zijn roots en zich blijven concentreren op singleplayergames. Aangezien verhalende singleplayer titels in het DNA van Naughty Dog zitten, koos de studio daarvoor.

Volgens Naughty Dog was het een enorm moeilijke beslissing omdat The Last of Us Online een beklijvende ervaring zou bieden. Waarom Sony dan niet toeliet om de post-launch content van The Last of Us Online te laten ontwikkelen door een andere studio met Naughty Dog als consultant? Geen idee. Allicht zullen we dat ook nooit weten.

Op 19 januari brengt Naughty Dog The Last of Us Part 2 Remastered uit met een gloednieuwe roguelike survivalmode No Return.

Een reactie achterlaten