Microsoft ontslaat 1900 werknemers bij Xbox, Bethesda en Activision
BA |
25 januari 2024
Microsoft zet 1.900 van zijn werknemers bij Xbox, Bethesda en het pas overgenomen Activision Blizzard op straat. Dat blijkt uit een mail die Xbox-baas Phil Spencer uitstuurde naar alle werknemers uitstuurde.
In de interne mail die snel op de redactie van The Verge belandde verklaart Spencer dat Microsoft 8% van alle gamewerknemers de laan uitstuurt. Omgerekend zo’n 1.900 van de 22.000 gamewerknemers.
Spencer omschrijft het als ‘een pijnlijke beslissing’: “Drie maanden nadat we Activision, Blizzard en King hebben overgenomen, moeten we vooruitblikken op de toekomst. En daar hoort een plan bij met een duurzame kostenstructuur waardoor onze business kan groeien.”
“Als onderdeel van de plan hebben we de pijnlijke beslissing moeten nemen om 1.900 werknemers van onze gameteams te laten gaan,” aldus Spencer. Hij bedankt de ontslagen werknemers ook in de mail, want zij hebben bijgedragen aan het succes van Activision, Bethesda en Xbox.
De ontslagen komen er nadat Microsoft in 2021 Zenimax overnam voor 7,5 miljard dollar en vorig najaar Activision Blizzard inlijfde voor 69 miljard dollar.
Ook in andere afdelingen vallen er ontslagen. Vorig jaar
Meer Nieuws
Meer Nieuws
REVIEW
Xbox kondigt grote reset aan terwijl de cijfers in het rood duiken
JV
- 11 juni 2026
REVIEW
Metro 2039 krijgt wereldpremière via speciale Xbox-livestream
JV
- 13 april 2026
REVIEW
Xbox en Fanta slaan de handen in elkaar — en hinten mogelijk naar de release van Halo
Redactie
- 02 april 2026