fbpx

EA werkt aan nieuwe generatie van in-game advertenties

EA in game ads

Hoewel EA in het verleden al geëxperimenteerd heeft met in-game advertenties, geeft de uitgever niet op. Tijdens de meest recente aandeelhoudersvergadering heeft grote baas Andrew Wilson vertelt dat ze druk bezig zijn aan een het ontwikkelen van een nieuwe generatie in-game ads.

Toen een analist vroeg naar in-game ads in AAA-games, antwoordde Wilson dat ze er druk mee bezig zijn. “Verschillende teams binnen ons bedrijf onderzoeken op dit moment hoe we die het beste kunnen integreren,” vertelde Wilson.


Hij vertelde ook dat deze dynamische in-game ads nog in een vroeg stadium zitten, maar dat EA ook ruimer denkt. Zo wil de uitgever ook advertenties die verder reiken dan de videogame zelf en gebruik maken van de kracht van de community. Klinkt vaag? Vinden wij ook.

EA heeft al verschillende keren advertenties stiekem proberen te integreren in full priced games. En telkens keerde de uitgever na hevige reacties van de spelers op zijn stappen terug. Zoals die keer met UFC 4.

Een reactie achterlaten