fbpx

Daarom is Uncharted: The Lost Legacy een standalone game

De eerste trailer van Uncharted: The Lost Legacy vorig jaar op E3 deed heel wat stof opwaaien. Houdt de Uncharted-reeks het nog niet voor bekeken? Is dit een uitbreiding van Uncharted 4? Allemaal vragen die in de nasleep van de Sony conferentie online verschenen. En nu brengt ontwikkelaar Naughty Dog eindelijk licht in de zaak.

Van The Lost Legacy een standalone ervaring maken, was voor het team niet vanzelfsprekend. Er werd gespeeld met het idee om er Uncharted 5 van te maken. Na Uncharted 4 schakelde de bulk van het team echter over naar The Last of Us: Part II, dus werd voor een kortere structuur geopperd. Een ervaring die op een jaar tijd klaar zou zijn. En dus koos Naughty Dog voor een nieuwe start. De avonturen van Nathan Drake zaten er voorgoed op, dus was een nieuw hoofdpersonage een noodzaak.


De studio bekeek tal van mogelijkheden. Sully? Om een degelijke gameplay-ervaring neer te zetten, was een transitie naar de jongere versie van Sully verplicht. Toch kwam zijn verhaal als marinier niet overeen met wat Naughty Dog wilde neerzetten binnen de Uncharted-filosofie. En zo belandde dat idee in de prullenmand. Ook aan Cassie Drake werd gedacht, maar dan wordt de lijn van Nathan weer verdergezet. Niet veel later stuitte de ontwikkelaar op de herintroductie van twee sterke dames. Chloe Frazier en Nadine Ross.

Volgens schrijver Josh Scherr lag die keuze uiteindelijk voor de hand:

“In tegenstelling tot Left Behind voor The Last of Us, moet The Lost Legacy een op zichzelf staande ervaring worden. We maken deze game volledig onafhankelijk van de hoofdgame, terwijl we toch in hetzelfde universum blijven en dus nieuwe relaties tussen bekende personages op poten kunnen zetten.”

En die nieuwe relaties zijn langduriger dan oorspronkelijk gedacht. Naughty Dog wilde The Lost Legacy namelijk even lang maken als Left Behind, maar eenmaal het team aan het script begon, bleek dat ruim onvoldoende. Om die echte Uncharted-vibe erin te krijgen, moest de ervaring langer worden.

“Door de gameplaymechanieken die we wilde invoeren met The Lost Legacy merkten we dat we veel meer ruimte nodig hadden. Ook door de nieuwe ideeën voor het verhaal en de nieuwe personages, moest deze Uncharted-ervaring gewoon veel uitgebreider.”

Wij zijn ieder geval niet rouwig om een nieuwe Uncharted. We vroegen ons al af waar Chloe in godsnaam uithing tijdens onze playthrough door deeltje 4. Blij dat we nog eens op date kunnen met deze coole sidekick.

Een reactie achterlaten