fbpx

Uitgever GTA: “Consument is klaar voor games met €70 prijskaartje”

GTA V dollar

Het is al langer bekend dat uitgevers de prijzen van videogames liever omhoog zien gaan. Zo was Take-Two Interactive de eerste uitgever om de next-gen versie van NBA 2K21 10 euro duurder te maken. Niet zonder reden, want het moederbedrijf van Rockstar en 2K Games is van mening dat  ‘de consument klaar is voor een hogere prijs’.

Take-Two CEO Strauss Zelnick loste het statement tijdens een conferentie waar hij reageerde op vragen van investeerders. Zo vindt Zelnick dat de hogere prijs samenhangt met de betere kwaliteit van games:


“Ons standpunt is dat we een geweldige waaier aan virtuele ervaringen bieden, die tevens veel herspeelbaarheid hebben. De laatste prijsstijging dateert al van 2006, dus we denken dat de consument er wel klaar voor is.”

Toch laat Zelnick vallen dat het die prijsverhoging niet zal toepassen op alle projecten. Zo wil hij elke game afzonderlijk bekijken:

“We proberen te zorgen dat de waarde van onze games hoger ligt dan de prijs die we ervoor vragen. Op die manier is zowel de ervaring als het betalen voor die ervaring positief. Bovendien creëren we dan een engagement met de consument, zodat hij blijft terugkeren. Want op het moment dat hij het gevoel heeft dat hij te veel betaalt, laat hij onze games links liggen.”

Om die reden wil Take-Two Interactive ook niet zomaar opgekalefaterde ports van oude GTA-games uitbrengen. Of dat betekent dat we ook voor GTA V op PS5 €70 zullen neertellen is niet duidelijk. Maar verwacht alvast een dergelijk prijskaartje voor elke volledig nieuwe titel van Take-Two.

Een reactie achterlaten