fbpx

The Lord of the Rings: Gollum komt naar PS5 en Xbox Series X

Ontwikkelaar Daedalic Entertainment heeft via het gametijdschrift Edge heel wat nieuwe details gelost over het aankomende The Lord of the Rings: Gollum. De game is in ontwikkeling voor PS5 en Xbox Series X en staat gepland voor 2021.

The Lord of the Rings: Gollum zal Tolkiens universum afbeelden zoals je het nog nooit zag. Daedalic Entertainment volgt namelijk niet in het spoor van de filmtrilogie, maar brengt een eigen versie van de fantasywereld en dus ook Gollum. En hoewel het team karig is met details, wist art director Mathias Fischer wel het volgende te zeggen:


“In de boeken gaf Tolkien nooit een referentie van de grootte van Gollum. In de eerste illustraties is-ie dan ook gigantisch. Net een monster dat uit het moeras kruipt.”

Wat we alvast weten, is dat de Gollum uit de game totaal niet te vergelijken is met die van de films. Andy Serkis vertolkte het personage in de trilogie, al zal-ie daar in de game helemaal niet op lijken. Toch wil de studio de fans van de films niet teleurstellen en probeert daarom het corrumperende effect van The One Ring op Gollum op een bijzondere manier in beeld te brengen.

Opvallend is dat Gollum tijdens die periode andere gedachtes en gevoelens uitstraalt dan in de films, zodat-ie enigszins sympathiek en herkenbaar overkomt. Dat is trouwens nodig, want als speler zal je een uur of 20 in zijn huid kruipen. (artikel gaat verder onder de afbeelding)

Cool is dat Gollum ook in de game een dubbele persoonlijkheid zal hebben, wat leidt tot interessante keuzemogelijkheden. Het mechanisme is zelfs minder traditioneel dan in gelijkaardige titels, want de keuzes van Gollum vallen iets moeilijker wegens zijn dubbele persoonlijkheid.

Beide karakters, die van Smeagol en Gollum, zijn verweven met elkaar, maar vallen elkaar voortdurend aan. Kies jij er als speler voor om tijdens een bepaald hoofdstuk de Gollum-persoonlijkheid meer te volgen, dan wordt het moeilijk om tijdens de ultieme keuze in dat chapter nog voor de Smeagol-keuze te gaan, ook al spreekt die je op dat moment het meest aan. Jouw keuzes zullen het personage van Gollum/Smeagol tekenen en helpen hem tegelijk evolueren.

Volgens de makers zullen er verschillende stealth-mechanismen in de game zitten, wat gezien het personage enorm veel steek houdt. Verder zal het spel grote open levels hebben, waarin je de occasionele Nazgûl tegen het lijf loopt. Ook die zullen er anders uitzien dan in de films. Volgens de makers zullen ze wat minder populair zijn dan de filmversies, al hoopt de studio toch op een warm onthaal.

Tot slot loste CEO Carsten Fichtelmann nog dat Daedalic een langdurig contract heeft om de licentie van The Lord of the Rings te gebruiken, waardoor deze Gollum-game waarschijnlijk niet de laatste The Lord of the Rings game van de studio wordt. Wij zijn alvast benieuwd naar Daedalics visie op het universum van Tolkien.

Een reactie achterlaten