fbpx

Ontwikkeling The Last of Us multiplayergame on hold gezet

the last of us multiplayer

Het gaat niet goed met de multiplayergame van The Last of Us. Ontwikkelaar Naughty Dog heeft een slechte interne evaluatie gekregen en het project op pauze gezet. De studio heeft ook 25 werknemers ontslagen.

Gamewebsite Kotaku vernam van twee onafhankelijke bronnen dat de studio vorige week het ontslag van 25 werknemers bekendmaakte. De meeste ontslagen vielen in Quality Assurance, de testafdeling.


Volgens Kotaku gaat het vooral om jobcontractors die voor een specifiek project worden ingehuurd. Opvallend is dat de medewerkers geen ontslagpremie krijgen. En dat alle werknemers van de studio onder druk gezet worden om ‘het nieuws stil te houden’.

Naughty Dog zou momenteel volop werken aan de multiplayergame van The Last of Us. Die game begon als multiplayermodus van The Last of Us 2, maar werd een standalone titel.

Dat de ontwikkeling van het project plotsklaps on hold is gezet, heeft alles te maken met de overname van Bungie. Sony kocht vorig jaar de ontwikkelaar van Destiny om alle first-party live service games voor PS5 te evalueren.

Bungie beoordeelde de game negatief: het project moest bijgevolg dramatisch aangepast worden. Al wordt er volgens de bronnen van Kotaku nu niet langer aan gewerkt. En zit de game zo goed als ‘in de koelkast’.

Zonde, want The Last of Us heeft inderdaad potentieel voor een multiplayer. Iets wat de Factions modus van de eerste game al bewezen heeft. Talloze fans hadden dan ook een grote uitbreiding op die modus verwacht, maar zo simpel is het allicht niet.

Of we de game ooit nog zullen zien? Waarschijnlijk wel. Vraag is alleen wanneer…

Een reactie achterlaten