fbpx

Skull and Bones wordt geen verhaalgedreven game

Skull and Bones

Hoewel Skull and Bones ooit begon als een uitbreiding voor Assassin’s Creed IV: Black Flag, heeft de game bijlange niet zo’n uitgebreid verhaal als zijn inspiratiebron. Neen, Ubisoft wil dat spelers hun eigen piratenlegende neerschrijven in deze game.

In Skull and Bones word je dus niet op avontuur geleid van het ene hoogtepunt naar het andere, want de gameplay staat centraal in deze titel. Maar wat mag je daar dan van verwachten? Dat verklaarde gameregisseur Ryan Barnard tijdens een interview met True Achievements.


Zo vertelt de man dat Skull & Bones geen verhaalgedreven game is, maar wel narratieve aspecten heeft. Tijdens je avontuur ontmoet je bijvoorbeeld belangrijke personages (lees: Kingpins) met een eigen verhaal. Hoe meer contracten je van die personages aanneemt, hoe meer ze je vertellen over hun achtergrond.

Zoals elke goede open-world game heeft de wereld van Skull and Bones natuurlijk een onderliggend verhaal en diepgaande lore. Al wil Ubisoft daar volgens Barnard niet de nadruk op leggen. Het doel is dat ‘spelers hun eigen piratenlegende gaan creëren en ook gaan kiezen wat voor piraat ze willen zijn’.

Hoe boek je dan progressie? Door Infamy of Beruchtheid te scoren. Een hogere Infamy geeft je toegang tot meer blauwdrukken in de game. Daarmee kan je nieuwe types van schepen, wapens en uitrusting creëren. Die je nodig zal hebben voor zeeslagen tegen telkens krachtigere vijanden.

Een reactie achterlaten