fbpx

Regisseur Stellar Blade: “Singleplayer games zijn cruciaal voor gamesector”

stellar blade PS5.jpg

In het moderne videogamelandschap probeert elke uitgever wel een graantje mee te pikken van de live-service taart. Niet alleen zijn ze goedkoper om te ontwikkelen, ze zorgen ook voor een permanente stroom van inkomsten. Toch vindt Stellar Blade regisseur Kim Hyung Tae dat de toekomst van games niet beperkt mag zijn tot live-service titels, want singeplayer games zorgen voor variatie die noodzakelijk is binnen de gamesector.

Hyung Tae besprak in een Koreaans interview (vertaald door Genki) het belang van singleplayer games. Volgens de regisseur is de druk voor commercieel succes de laatste jaren enorm hoog gezien de stijgende ontwikkelingskosten. Hij geeft toe dat hij vaak het advies krijgt om games te maken met een veel grotere winstmarge. Een foute visie, vindt hij, want de gamesector heeft meer dan ooit nood aan variatie.


“Singleplayer games met een duidelijk einde hebben een belangrijke waarde hebben omdat ze de gamesector gezonder maken”, vertelt Hyung Tae. “Ik beloof om games te blijven maken die spelers meenemen op een fantastisch avontuur, zodat ze na afloop met een goed gevoel terug kunnen afzakken naar de echte wereld.”

Gezien Sony bekendstaat voor blockbuster singleplayergames, is het niet verrassend dat Shift Up de uitgever als partner koos voor Stellar Blade. En hoewel het succes van games als Fortnite, League of Legends, Apex Legends en recenter Helldivers 2 niet te ontkennen valt, heeft Hyung Tae zeker een punt.

Variatie in het game-aanbod is cruciaa. Wat denk jij ervan? Laat het gerust weten in de comments!

Een reactie achterlaten