fbpx

Naughty Dog haalt Fortnite Battle Pass expert in huis

The Last of Us

Het is geen geheim dat Sony meer wil investeren in live-service games. En het lijkt erop dat het multiplayerproject van The Last of Us een van de eerste live-service titels wordt van de uitgever. Zo heeft ontwikkelaar Naughty Dog net Anders Howard binnen gehaald, de designer van de Fortnite Battle Pass.

Howard dropte het nieuws van zijn nieuwe baan zelf op Twitter. Hij heeft er duidelijk zin in, want hij postte een foto van zichzelf in de kantoren van Naughty Dog met bijschrift ‘Hell Yeah!’.


Ook op zijn LinkedIn-account staat te lezen dat Howard in november gestart is als monetization designer bij de studio. Allicht om de nieuwe online multiplayer van The Last of Us van kostelijke updates te voorzien.

Howard spendeerde de afgelopen zeven jaar bij Epic Games, waar hij ‘de battle pass progressie-strategie van Fortnite mee op punt hielp zetten’. En dat zo’n 12 seizoenen lang. Ook voor Rocket League en Fall Guys hielp hij bij het design van een battle pass.

Nu goed, er is geen officiële bevestiging dat Howard aan het online luik van The Last of Us werkt, maar zijn functie en werkgever laten weinig over aan de verbeelding. Al zou het natuurlijk ook om een Uncharted multiplayer of een compleet nieuw project kunnen gaan.

Zin in een battle-pass-geïnfesteerde game van Naughty Dog? Laat je mening horen in de comments!

Een reactie achterlaten