fbpx

Marvel’s Spider-Man 2 laat je snelheid van de actie aanpassen

Spider Man 2 2

Of Marvel’s Spider-Man 2 een dijk van aan game wordt? Dat kunnen we je binnenkort vertellen. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen: Insomniac voorziet de superheldengame van een heel wat nieuwe accessibility opties die je de gameplay laten customizen.

Marvel’s Spider-Man 2 krijgt uitgebreide ‘Challenge Level Modifiers’. Daarmee kan je zowel de gameplay als combat en stealth gaan customizen. Zo kan je de levenspunten van vijanden aanpassen, de schade die vijanden toebrengen, de moeilijkheidsgraad van stealth, de timing om aanvallen te blokken en te ontwijken.


Daarnaast kan je puzzels gemakkelijker maken en zelfs een chase assist aanzetten. Met die laatste kan je de QTE’s tijdens achtervolgingen op wagens gemakkelijker maken.

Verder is er nog een ‘game speed’ optie, die actiescènes vertraagt om spelers de kans te geven tijdig te reageren. Die modus kan je volgens Insomniac ook gebruiken om coole screenshots te maken.

Ontwikkelaar Insomniac is ook enthousiast over de Audio Frequency Controls. Die laten spelers toe om onaangename geluiden uit te schakelen via High Frequency Cutoff (voor hoge tonen) Low Frequency Cutoff (voor de lage tonen van bijvoorbeeld een explosie). Ook is er nog Notch Frequency Filter, waarbij Pete’s oneliners duidelijk hoorbaar blijven ondanks een chaos aan geluidseffecten op de achtergrond.

Nooit eerder zagen we zoveel opties in een consolegame. Insomniac belooft ook nog audiobeschrijvingen, screen reading en bijschriften. De patch met de extra opties staat gepland voor december.

Check zeker ook de PlayStation Blog voor meer details.

Een reactie achterlaten