Levering VR-headsets loopt fikse vertragingen op
Stijn Poelmans |
12 april 2016
Het vullen van pre-orders voor de Oculus Rift en HTC Vive loopt niet van een leien dakje. Door een tekort aan componenten moeten gamers soms maanden langer wachten op hun bestelling.
Consumenten met een pre-order voor de Oculus Rift werden via mail ingelicht dat ze meer duidelijkheid zouden krijgen over hun levering op 12 april. Vandaag kregen ze te lezen dat hun pre-order veel later – soms zelfs maanden – later dan beloofd zou geleverd worden.
Op het Oculus-forum regent het momenteel klachten. Verschillende klanten krijgen hun toestel pas begin of midden mei, terwijl al in maart gemeld werd dat de leveringen slechts drie weken zouden duren. Volgens de email die klanten ontvingen, is de reden voor de vertraging een tekort aan componenten om de Oculus Rift te monteren. Wie de Oculus Rift nu bestelt, krijgt de headset pas ten vroegste in augustus geleverd.
Ook de HTC Vive kampt met leveringsproblemen, vooral in Europa. HTC verklaarde vorige week nog dat de toestellen bij de consumenten zouden aankomen op het tijdstip vermeld in een verstuurde email. Helaas heeft het gros van de Europese consumenten nog steeds geen bevestiging ontvangen. Dit zou te wijten zijn aan geknoei van Digital River, de firma die de Europese betalingen met kredietkaarten voor HTC afhandelt. Veel pre-orders zouden door technische problemen ook zijn geannuleerd.
Wie nu een HTC Vive besteld, krijgt de VR-headset ten vroegste in juni. Misschien toch maar wachten op de PlayStation VR?
Als je het geld ervoor over hebt, en je hebt een pc die 2 maandlonen kost dan is het ’t wachten wel waard. Ik heb 2 uur op de vive gespeeld en het was boven alle verwachtingen uit. Wat is virtual reality ongelofelijk vet!