fbpx

Kojima’s nieuwe game moet grenzen met film en andere media doen vervagen

Kojima game

Dat Hideo Kojima de grenzen van het gamemedium steevast opzoekt, dat staat vast. Zijn laatste game Death Stranding verdeelde de wereld in twee kampen en dat was volgens hem de bedoeling. Met zijn nieuwe game heeft de bedenker van de Metal Gear-serie een andere missie: de grenzen tussen games, films en andere media doen vervagen.

Kojima loste het statement tijdens een interview met het Japanse gamemagazine Famitsu (vertaald door Gematsu):


“Het wordt een groot project dat een nieuwe uitdaging inhoudt. De grenzen tussen entertainmentmedia zullen in de nabije toekomst vervagen. Daarom wil ik games dichter bij andere media brengen en hun expressiviteit verhogen.”

Eind november teasede Kojima zijn nieuwe project op Twitter en liet weten dat hij hard sleutelde aan het scenario van zijn nieuwe game. Zijn studio Kojima Productions heeft afgelopen jaar een nieuwe afdeling voor tv- en filmproducties opgericht.

Volgens de business manager Yoshika Fukuda werkt Kojima Productions op dit moment aan verschillende projecten. Zowel games als tv-series.  Verschillende projecten zullen fans volgens Fukuda toelaten om zelf deel te nemen aan de universa die Kojima Productions creëert. Al blijft het verder vaag over de plannen.

Het is natuurlijk geen verrassing dat Hideo Kojima een grote passie heeft voor films. En dat zie je ook terug in de cutscenes van zijn games. Of hij die grenzen nog sterker kan doen vervagen? Wij zijn alvast benieuwd.

Een reactie achterlaten