fbpx

EA geeft Halo Infinite de schuld van teleurstellende Battlefield 2042 launch

Battlefield EA tear

Het is geen verrassing dat de launch van Battlefield 2042 behoorlijk tegenviel voor EA. De uitgever zou tijdens een interne meeting de schuld  vooral bij anderen gelegd hebben. Bij corona en bij… de multiplayer van Halo Infinite.

Gamejournalist Tom Henderson schrijft op XFire dat EA tijdens een belangrijke interne meeting erkent dat Battlefield 2042 niet presteerde volgens verwachtingen. EA chief studios officer Laura Miele deelde mee dat de ‘verrassingslaunch’ van de Halo Infinite multiplayer daar deels de oorzaak van is.


Microsoft lanceerde de gratis multiplayer slechts vier dagen voor de release van Battlefield 2042. Gezien die game zijn zaakjes veel beter op orde had dan de shooter van DICE, wisselden veel spelers vroegtijdig het slagveld van Battlefield in voor die van Halo.

Daarnaast schrijft de uitgever de rampzalige launch ook deels toe aan Covid-19. Zo kreeg het ontwikkelingsteam te maken met veel onvoorziene omstandigheden tijdens het ontwikkelingsproces door telewerk.

Verder gaf Miele nog toe dat het beter geweest was om gemaakte fouten simpelweg toe te geven. Zo liet ze merken dat de Battlefield launch duidelijk een misser was voor EA,  aangezien de shooter niet beantwoordde aan de verwachtingen van de spelers. En duidelijk ook niet aan de verwachten van de uitgever.

De launch van Battlefield 2042 inderdaad geen topper. Door de talloze bugs, haakten een hoop spelers snel af. Verschillende misnoegde gamers eisen via een petitie een terugbetaling terug. Ondertussen hebben meer dan 200.000 gamers die al ondertekend.

EA heeft nog niet gereageerd op de massaal ondertekende petitie. Ontwikkelaar DICE heeft ondertussen bekendgemaakt het eerste seizoen van de game uit te stellen tot deze zomer om alle problemen te kunnen fixen.

Een reactie achterlaten