fbpx

Vrienden kunnen zich tegen je keren in Ghost of Tsushima

Hoewel de eerste trailers van Ghost of Tsushima behoorlijk filmisch waren, biedt de samoeraigame je een hoop vrijheid. Niet alleen dankzij de prachtige open wereld, maar ook in dialoogkeuzes en acties die je onderneemt. Zo kunnen vrienden zich tegen je keren op basis van je beslissingen, of kan jij ze verraden.

Official PlayStation Magazine schrijft dat keuzevrijheid een belangrijk element is in het verhaal. De keuzes en acties van hoofdpersonage Jin Sakai zullen dan ook bepalen hoe zijn bondgenoten hem zien. Laat jij de samoerai iets doen waar zijn strijdmakkers niet akkoord mee gaan? Dan kan je het aan de stok krijgen met die volgelingen. En dat kan leiden tot gevechten op leven en dood, vergelijkbaar met confrontaties in Dragon Age: Origins.


Daarnaast beschreef de Britse OPM ook enkele gameplayelementen. Zo zijn er Mongoolse forten verspreid over de map. Die kan je met getrokken zwaard bestormen, ofwel geruisloos binnendringen en de vijanden één voor één een dolk tussen de ribben planten. Voor die tweede aanpak heb je trouwens meer dan alleen stealth kills. Zo kan je gebruik maken van rookgranaten, plakbommen, vuurpijlen en zelfs een grijphaak.

Last, but not least liet het magazine vallen dat de gevechten hier en daar wat weg hebben van Sekiro: Shadows Die Twice. Zo kunnen sommige confrontaties beslecht worden met slechts één houw van je katana. Het gaat daarbij om Iaijutsu, een vechtstijl die je toelaat om een solo vijand onmiddellijk te doden.

Klinkt niet slecht, als je ’t ons vraagt. Ghost of Tsushima staat momenteel nog steeds gepland voor 26 juni. Al kan die datum uiteraard nog veranderen, gezien Sony ook The Last of Us 2 en Iron Man VR heeft uitgesteld.

Een reactie achterlaten