fbpx

Ubisoft: ‘Assassin’s Creed Mirage is kleiner op vraag van fans’

AC Mirage

Als we Ubisoft mogen geloven, keert Assassin’s Creed Mirage helemaal terug naar de roots van de reeks. Geen gigantische open werelden meer zoals Assassin’s Creed Valhalla, maar een kleinere spelwereld waarin de Assassins en sluipmoorden centraal staan. Volgens Ubisoft is die nieuwe aanpak er gekomen op vraag van fans.

In een interview met GamesRadar geeft Creative Director Stéphane Boudon meer uitleg bij de visie voor de nieuwste titel in de franchise. En die begon bij de laatste games in de reeks: “Origins, Odyssey en Valhalla zijn allemaal geweldige games met als doel het afleveren van een epische reis in een krachtige fantasie. Daar is hun schaalgrootte ook op afgestemd.”


“Toch vingen we op dat de fans opnieuw personage-gedreven verhaal wilden waarbij de kern van de eerste games centraal staat,” vertelt Boudon. “Dat resoneerde bij ons als ontwikkelaars en dat was meteen het startpunt van Assassin’s Creed Mirage.”

Boudon gaat nog verder in op alle manieren waarop Mirage inspiratie zoekt bij de oudere games. Zo heeft de game een bruisende, dichtbevolkte en compactere map, maar ook een zeer dynamisch sociaal stealth systeem. Mirage legt ook terug de focus op sluipmoorden en met verschillende stealth tools kan je jouw speelstijl verfijnen

Fans die snakken naar een klassieke Assassin’s Creed mogen dus gerust zijn: Ubisoft heeft jullie gehoord. Wanneer de game eindelijk komt? Dat is nog niet bekend.

Een reactie achterlaten