Je kan moeilijkheidsgraden customizen in The Last of Us 2
Stijn Poelmans |
03 juni 2020
The Last of Us 2 bouwt verder op het eerste deel, maar pakt de dingen ook wat anders aan. Naughty Dog maakt het spelers mogelijk om naast de standaard moeilijkheidsgraden, ook moeilijkheidsgraden te customizen en zo verschillende gameplayaspecten naar eigen wens in te stellen.
In games vind je traditioneel drie of meerdere moeilijkheidsgraden terug: easy, normal en hard. Dat is ook zo in The Last of Us 2, al maakt de game het ietwat flexibeler. Volgens een preview van Game Informer kunnen spelers aanpassen hoeveel schade vijanden toebrengen aan Ellie. Maar ook de alertheid van vijanden en zelfs de spawn rate van grondstoffen en ammo kan je zelf kiezen. Op die manier kan je dus de uitdaging van exploratie en combat los van elkaar afstellen.
Wil je meteen de hoogste moeilijkheidsgraad? Dan kan je zelfs kiezen voor de Survivor-modus. Die is vanaf het begin speelbaar en moet dus niet ontgrendeld worden via een eerste playtrough.
De nieuwe aanpassingen doen zeker denken aan Shadow of the Tomb Raider, waarbij de speler de moeilijkheid van combat en exploratie ook naar believen kon aanpassen.
Wij vinden het alvast een goed inititatief, want zo kan je de ervaring nog meer op je eigen voorkeur afstemmen. Wat denken jullie ervan?