fbpx

Studio van Gollum stopt met games maken

Gollum

Nadat Daedalic Entertainment zijn excuses aanbood voor misbaksel Lord of the Rings: Gollum, stopt de studio ook met games ontwikkeling. Alle nieuwe Lord of the Rings-projecten van de studio zijn stopgezet.

Volgens Gameswirtschaft.de heeft de Duitse studio 25 van zijn 90 werknemers op straat gezet. De studio wil zich nu meer gaan toeleggen op het uitgeven van de games, eerder dan het ontwikkelen ervan.


In een mail naar de Duitse website verklaart een vertegenwoordiger van de studio dat het een lastige beslissing was: “Hoewel Gollum niet de verwachtingen inloste, zijn we dankbaar voor de kans die we kregen en wat we ervan hebben geleerd. Dit betekent een nieuw begin in de geschiedenis van Daedalic.”

Daedalic was gestart met de ontwikkeling van Gollum 2 en werkte ook aan een andere 3D action-adventure binnen het Lord of the Rings-universum, codenaam ‘It’s Magic’. De ontwikkeling van beide projecten is tijdelijk stopgezet, maar zou naar andere developers van uitgever Nacon Gaming verhuisd worden.

Zo zie je maar dat erbarmelijk slechte games afleveren, zijn gevolgen heeft. Wij vonden alvast dat Lord of the Rings: Gollum een plekje in de hel verdiende.

Een reactie achterlaten