fbpx

Sony: 'PR voor No Man's Sky was niet geweldig'

Toen No Man’s Sky op 9 augustus in de rekken belandde, schreeuwden heel wat gamers moord en brand omdat de game niet deed wat was beloofd. Shuhei Yoshida, de baas van Sony Worldwide Studios, geeft nu toe dat reclamecampagne voor No Man’s Sky heel slecht verliep. De meeste quotes die de marketingafdeling van Sony gebruikte kwamen namelijk rechtstreeks uit interviews met gameregisseur Sean Murray.

In een interview met Eurogamer zei Yoshida het volgende:


“Ik begrijp de kritiek die No Man’s Sky en vooral Sean Murray krijgt omdat hij meer features leek te beloven dan de game zou bevatten met launch. We hadden geen goede PR-strategie, want Sean kreeg geen hulp van een PR-verantwoordelijke en was uiteindelijk maar een indie dev. Momenteel zegt hij wel dat hij nieuwe features voor No Man’s Sky blijft ontwikkelen. Ik ben dus wel benieuwd en kijk ernaar uit om de game te blijven spelen.”

Hoewel Sony enorm geholpen heeft bij de reclamecampagne van No Man’s Sky, door onder andere de game te tonen op E3 en het te behandelen als een exclusive, kreegt Sean Murray geen PR-coach en daardoor ging alles dus de mist in.

Volgende keer beter?

Een reactie achterlaten