fbpx

Ontwikkelaar van Rime in slechte papieren?

Ontwikkelaar Tequila Works maakte gisterenavond bekend dat de studio opnieuw de rechten van Rime in handen heeft. De kleurrijke game zou exclusief op PS4 verschijnen, maar daar komt nu niets meer van in huis.

De game werd aangekondigd op Gamescom 2013 en haalt zijn inspiratie bij klassiekers zoals ICO en Windwaker. Maar de laatste tijd was het bijzonder stil rond de indiegame. De radiostilte werd enkel in oktober doorbroken toen Shuhei Yoshida, de grote baas van Sony Worldwide Studios, zijn volgers vertelde dat de game nog steeds in ontwikkeling is.


Is het een teken aan de wand dat Sony de rechten van zo’n unieke en beloftevolle game teruggeeft? Als we de tweet van Tequila Works moeten dan is er niets aan de hand:

Op het forum van NeoGAF postte een ‘geverifieerde’ bron een heel ander verhaal. Volgens die user heeft de ontwikkelingsstudio Sony in het ootje genomen: alle beelden van de game zouden CGI zijn geweest en tot op heden bestaat er nog geen daadwerkelijke gameplay. Daarbovenop zou een wanbeheer door de director Raul Rubio en zijn vrouw geleid hebben tot een netelige situatie. Om die redenen zou Sony de geldkraan nu definitief toedraaien en de PS4-devkits terugeisen van Tequila Works.

Andere gebruikers van NeoGAF merken fijntjes op dat Raul Rubio gedurende het ontwikkelingsproces al vaak gereisd heeft, maar niet in functie van Rime. Een director die zo vaak reist kan volgens hen onmogelijk nauw betrokken zijn met de ontwikkeling van zijn game. Dat er na drie jaar werken nog geen échte gameplaybeelden zijn, doet de argwaan alleen maar toenemen.

De hele situatie roept heel wat vragen op. Officieel heeft Sony nog geen reactie gegeven op de stopzetting van de samenwerking met Tequila Works. De toekomst zal uitwijzen of Rime ooit nog het levenslicht te zien krijgt en waar de waarheid ligt.

REACTIES (6)

  1. samtroch

    Vreemd verhaal dit. En dan te denken dat magazines een half jaar geelden laaiend enthousiast waren. Waar waren hun bevinden dan op gebaseerd? Voor een cover-artikel kunnen redacties toch niet enkel uitgaan van wat online filmpjes?

  2. Men4TheGames

    Dan toch geld en tijd steken in CGI video?

  3. Karel Steutelings

    De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Kan me niet voorstellen dat Sony louter op basis van video’s dit project gesteund heeft.

  4. Maxidomino

    Zag er nog een leuke game uit. Sony maakte de juiste beslissing door de geldstroom te stoppen. Wie weet wat daar nog allemaal achter de schermen gebeurt.

Een reactie achterlaten