fbpx

Creative director The Last of Us 2 reageert op spoilers

Last of Us

Hoewel spoilers van The Last of Us 2 al een tijdje de ronde doen, doet de game het op gebied van pre-orders goed. Ondanks het lek zijn veel gamers nog steeds geïnteresseerd in de titel. En hoewel regisseur Neil Druckmann toegeeft dat de spoilers een spijtige zaak zijn, laat hij eveneens weten dat gamers niet alles moeten geloven wat ze lezen.

In een interview met Eurogamer vertelt Druckmann hoe de ervaring van bepaalde verhaalelementen fundamenteel anders kan zijn als je ze beleeft via een videogame. In tegenstelling tot wanneer je ze gewoon leest. Diegene die de spoilers gepost hebben, hebben het volgens Druckmann niet bij het juiste eind hebben:


“Er is enorm veel reactie op gekomen, maar uiteindelijk weet je nog niks. Er is veel valse informatie verschenen, maar wij willen dat ook niet corrigeren. Want in zekere zin gaan we de game dan zelf spoilen. Door te zeggen wat het niet is, zeggen we deels wat het wel is.”

De leaks geven dus volgens Druckmann niet alleen een vertekend beeld van het verhaal, maar brengen ook niet in kaart hoe alle eindjes aan elkaar geknoopt worden. Als je dat wil weten, zal je dus de game moeten spelen tot de ontknoping, want het einde is niet gekend:

“We willen bepaalde gevoelens oproepen bij de speler en ervoor zorgen dat ze daarover nadenken. Na de eerste game vroegen we ons dat ook met deel 2 zou lukken. Er zijn nu al tal van theorieën, maar uiteindelijk weet je niet hoe het zal aflopen.”

Wat denk jij? Kijk jij uit naar The Last of Us 2? Gelieve de comments spoilervrij te houden, jongens en meisjes!

Een reactie achterlaten