fbpx

Ontwikkelaar verontschuldigt zich voor erbarmelijke launch The Lord of the Rings: Gollum

gollum the lord of the rings

De release van The Lord of the Rings: Gollum liep niet van een leien dakje. De game heeft nu al de laagste MetaCritic-score van dit jaar en dat hadden veel fans niet verwacht. Ontwikkelaar Daedalic Entertainment verontschuldigt zich nu via Twitter voor de miserabele titel.

Terwijl onze reviewer zich nog met veel tegenzin door Midden-aarde aan het worstelen is, zijn al heel wat reviewscores opgedoken. De game haalt een verbijsterende 36% op PS5 en  41% op pc. De user score schommelt tussen de 1.1 en 2.9 op 10. Best rampzalig dus en dat erkennen ook de makers.


In een tweet verontschuldigt Daedalic zich voor de teleurstellende ervaring die The Lord of the Rings: Gollum blijkt te zijn. De studio luistert naar de kritiek en feedback van de spelers en probeert alsnog de vele bugs en technische problemen aan te pakken.

Al zijn de vele bugs en technisch performance niet het enige probleem. Het algemene game design van de titel is volgens velen gewoon ondermaats. Grafisch teleurstellend, de stealth is saai en de rest van de gameplay is weinig motiverend. En dat valt niet met een patch op te lossen.

Hieronder het volledige statement die voor een kettingreactie aan hilarische reacties heeft gezorgd. Dit komt niet meer goed.

Een reactie achterlaten