fbpx

Geen doordeweekse zombies in Days Gone

Tijdens de E3-presentatie van Sony maakte PS4-exclusive Days Gone behoorlijk wat indruk. Biker Deacon maaide zombies bij bosjes neer. Al blijken de wezens nu geen doordeweekse zombies te zijn, maar Freakers, geïnfecteerd mensen die nog steeds hun behoeften hebben en anders reageren op elke situatie.

Volgens senior animator Emmanuel Roth zijn de Freakers menselijker dan alle andere zombies die we kennen. Ze reageren anders op de gamewereld. Hoe ze dat doen, zal deels pas duidelijk worden na de release. In een interview met Gamesradar zei Roth dit:

Elk wezen is anders. Het zijn nog steeds levende organismen. Ze hebben dus ook behoeften en ze gedragen zich anders naargelang het weer en de omgeving.

Hoewel de Freakers dus nog beschouwd kunnen worden als individuen, kom je toch geregeld hordes tegen, zoals ook te zien was in de E3-demo:

Hordes zullen allemaal verschillen in grootte. Hoe enorm de grootste horde zal zijn, dat mogen we nog niet zeggen, maar als je nog niet klaar bent om de strijd aan te gaan, kan je simpelweg ergens anders naartoe.

In het begin zal je trouwens vaak moeten gaan lopen, want dan kan je zo’n enorme massa freakers helemaal niet de baas. De wezens zullen veel sterker zijn in de uiteindelijke game dan in de E3-demo:

Freakers zijn niet zwak. Voor de E3-demo hebben we ze wat lomper gemaakt, maar in de uiteindelijke versie zullen ze gevaarlijk zijn. Ze zijn moeilijk klein te krijgen.

Het zou ons dan ook niet verbazen als Deacon op een bepaald moment tegenover zijn geïnfecteerde vriendin komt te staan, waarvan we al een glimp kregen in de trailer. Het gevoel van hulpeloosheid lijkt nooit veraf in de game. Niet alleen omdat je geliefden kan tegenkomen, maar ook omdat een shotgun niet veel effect heeft op een grote groep Freakers.

Laat een reactie achter

/* Test */