fbpx

No Man's Sky vrijgesproken van misleidende reclame

Hello Games heeft geen misleidende advertenties gebruikt om No Man’s Sky te promoten. Dat heeft de Britse reclamecommissie of ASA an uitvoerig onderzoek beslist.

Een besluit dat ongetwijfeld heel wat kwaad bloed zal zetten bij de consument, want verschillende gamers trokken naar de instelling toen ze zich bedrogen voelden na de aanschaf van de game. Volgens tal van gamers trok het eindproduct helemaal niet op wat beloofd werd. De Britse reclamecommissie oordeelt nu dat Hello Games en Sony geen valse beloftes hebben gemaakt:

“Wij zijn van mening dat de algemene indruk die de advertenties ons geven van de game consistent is met de gameplay en footage die wij te zien kregen. De verwachting die de beelden creëerden van de game-ervaring was dus niet overdreven. De advertenties pleegden dus geen inbreuk op de wet.”

Als extra informatie gaf Hello Games de ASA ook de volgende verklaring:

“De game bevat 18 triljard planeten, die allemaal proceduraal gegenereerd worden, met elk hun eigen terrein, fauna en flora. Het universum was in theorie oneindig. Daardoor krijgt elke speler een unieke ervaring, omdat niets in de game scripted is.”

De ASA gaf daarop toe dat het moeilijk was om bij elke speelbeurt exact dezelfde voorwaarden te creëren als in de advertenties, gezien de aard van de game. Maar in essentie was alles hetzelfde volgens de instelling.

Het rapport van de ASA bevatte meer dan 10 klachten, die allemaal ongegrond waren. Hieronder een korte lijst:

  • User interface and aiming systems
    • deze waren volgens gamers in de advertenties niet hetzelfde als in de eindgame. De ASA bevestigt dat het design veranderd is, maar dat alles in essentie gelijkaardig is.
  • Missing structures
    • Verschillende bouwwerken uit advertenties waren volgens de ASA zeker terug te vinden in de uiteindelijk game.
  • Large-scale battles
    • De footage die Hello games verschafte aan de ASA toonde wel degelijk grootschalige gevechten, al zijn ze soms moeilijk te vinden.
  • Spaceships and sentinel behavior
    • Schepen en Sentinels vertonen hetzelfde gedrag in advertenties als in de game.
  • Animal behavior
    • De lokale fauna gedraagt zich hetzelfde in de ads als in de game.
  • Graphics quality
    • De grafische kwaliteit van de uiteindelijk game komt overeen met de getoonde advertenties.
  • Geen laadtijden
    • Hoewel het warp-scherm als laadscherm gezien kan worden, fucntioneert het niet als onderbreking van de gameplay. Alles wordt dus echt in real-time geladen.
  • Trade Convoys
    • Verschillende vrachtschepen reizen inderdaad tussen verschillende sterrenstelsels.
  • Groeperingen hebben territoriale geschillen
    • Spelers kunnen vechten voor bepaalde groeperingen en verschillende NPC’s uiten hun ongenoegen over andere aliens.

 

Laat een reactie achter

/* Test */