fbpx

‘Nieuwe Mass Effect wordt niet langer openwereldgame’

Mass Effect

Ontwikkelaar BioWare is van plan het open-world design van Mass Effect Andromeda achter zich te laten voor het nieuwste deel in de reeks. In plaats daarvan wil de studio opnieuw gestroomlijnde levels zoals de eerste trilogie. Althans als we een vers gerucht mogen geloven.

Het nieuws bereikt ons via Jez Corden van Window Central. In een recente aflevering van The Xbox Two podcast, liet Corden vallen dat BioWare gekozen heeft voor de klassieke Mass Effect formule en dus geen open wereld meer krijgt.


Oorspronkelijk begon het gesprek met een analyse van Starfield, waaruit bleek dat de RPG veel systemen van eerdere Bethesda games recycleert. Corden vermeldde ook Mass Effect, dat enorm goed scoorde met de Shepard-trilogie, maar niet hetzelfde succes kende met Andromeda. Iets wat allicht te maken had met het open-world design van de planeten in Andromeda.

Op dat moment vertelde Corden dat hij opgevangen had dat Mass Effect terugkeert naar zijn klassieke formule met lineaire levels en de open wereld achter zich laat. Hij gaf wel toe dat hij het nieuws niet kon verifiëren via een andere bron en het voorlopig dus een gerucht blijft.

Voor Mass Effect-fans klinkt het allicht als muziek in de oren, gezien Andromeda niet bij iedereen in de smaak viel.

Momenteel werkt BioWare nog ijverig aan Dragon Age Dreadwolf dat niet voor de zomer van 2024 verschijnt.

Een reactie achterlaten