fbpx

HPTO

Nieuwe Battlefield krijgt ‘meest realistische vernieling ooit’

Battlefield 2042.jpg

Het voormalige DICE LA, nu bekend als Ripple Effect, wil met zijn nieuwste game de meest realistische vernielingseffecten ooit creëren. Het volgende project van de studio is een Battlefield-game die de reeks opnieuw op de kaart moet zetten.

De Battlefield franchise is altijd bekend geweest om z’n indrukwekkende destructie, maar het doel om meest realistische vernieling ooit te creëren, legt de lat een pak hoger. De ambitie werd gespot in een vacature voor VFX director (via Tech4Gamers).


Volgens de vacature is Ripple Effect, dat behoort tot de EA-groep, op zoek naar ‘Senior 3D Artist’ om het ontwikkelingsteam te ondersteunen bij de creatie van de meest realistische en visueel indrukwekkende destructie-effecten in de industrie.

Momenteel zou Ripple Effect werken aan een compleet nieuwe Battlefield ervaring die zowel de fundamenten van de reeks aanvult en erop verder bouwt. Hoewel de studio voordien een ondersteunende rol had, heeft hij dus een eigen standalone project.

DICE EA zelf werkt eveneens aan een nieuwe game in de reeks, maar focust zich vooral op het multiplayer luik van de nieuwe titel. De singleplayer van de nieuwe game ontwikkelt de studio samen met Ridgeline Games, de nieuwe studio van Halo medebedenker Marcus Lehto.

Een reactie achterlaten