fbpx

Nieuwe Avatar game zo geavanceerd dat het next-gen only is

Ubisoft onthulde tijdens zijn E3 showcase zijn langverwachte openwereldgame Avatar: Frontiers of Pandora. De titel wordt ontwikkeld bij Massive Entertainment, de studio achter The Division. De nieuwe Avatar-game wordt volgens de makers echter zo geavanceerd dat het enkel op next-gen consoles kan verschijnen.

De game draait op de Snowdrop engine die ook voor The Division is gebruikt, maar stevig werd aangepakt en geüpgraded om de wereld van Avatar zo levensecht te maken.


Zo maakt Avatar gebruik van een compleet nieuw belichtingssysteem gebaseerd op ray tracing. Het systeem berekent bijvoorbeeld hoe doorschijnend de bladeren van planten en bomen zijn en zorgt ervoor dat het zonlicht er levensecht op weerkaatst wordt.

Daarnaast heeft Massive een wolkensysteem ontworpen om de veranderende weersomstandigheden zo goed mogelijk weer te geven. De next-gen Snowdrop engine kan ook bijvoorbeeld real-time wind simulaties berekenen, waardoor een plotse weersverandering er levensecht uitziet.

Het is volgens de makers ook belangrijk voor de gameplay, gezien je vaak op de rug van je vliegend Banshee vertoeft. Zo kan je de ganse planeet vanuit de lucht verkennen of vliegen om zo snel mogelijk naar je doel te reizen. En volgens Massive kunnen enkel next-gen consoles de vergezichten en rendering van grote afstanden realiseren.

Massive Entertainment gaat ook prat op de kunstmatige intelligentie van de vijanden en dieren. Zo zouden NPC de staat van de wereld begrijpen en daarop reageren. Dieren die angstig zijn, zullen niet alleen vluchten, maar ook dwars door bamboeplanten en gewassen rennen en kunnen zo de ganse tropische omgeving vernielen.

Check zeker de video hierboven voor meer details en verse beelden. Avatar: Frontiers of Pandora staat gepland voor release in 2022 op PS5, Xbox Series en PC.

 

 

Een reactie achterlaten