fbpx

Konami staat open voor meer Silent Hill projecten

Silent Hill

Dat Konami voor de wedergeboorte van Silent Hill een opmerkelijke aanpak heeft gekozen, staat buiten kijf. In plaats van de game intern te ontwikkelen, vertrouwde de uitgever de Silent Hill 2 remake toe aan Bloober Team. En de uitgever is van plan om meer studio’s een kans te geven.

In een interview met IGN Japan vertelt producent Motoi Okamoto dat Konami rekent op indie studio’s en externe ontwikkelaars. Omdat de uitgever slechts een beperkt aantal titels intern kan ontwikkelen.


Zonder externe studio’s, waren projecten als Silent Hill 2 Remake en Silent Hill: Townfall nooit van de grond gekomen. Daarom wil Okamoto graag voorstellen horen van meerdere studio’s als ze ideeën hebben voor de Silent Hill franchise.

“Als studio’s met een liefde voor Silent Hill ons hun ideeën en voorstellen bezorgen, beloof ik dat we elk voorstel zullen bekijken. We zijn echt benieuwd,” aldus Okamoto.

Okamoto vindt dat Silent Hill ‘uniek, artistiek en origineel’ is en hoopt dat met het volledig nieuwe Silent Hill f zo te houden. Hij was blij om alle positieve reacties op het volgende deel in de reeks te zien.

Momenteel is de Silent Hill 2 remake in ontwikkeling bij Bloober Team (Layers of Fear en The Medium) en werkt No Code (Observation) aan Silent Hill: Townfall.

Silent Hill f is dan weer een volledig nieuw verhaal in de franchise. De game speelt zich af in een prachtige, maar huiveringwekkende wereld anno 1960. De titel wordt gepend door Ryūkishi07, bekend om zijn visual novels waarin moord, mysterie en psychologische en paranormale horror centraal staan.

Dankzij de oproep van Okamoto komen daar in de toekomst hopelijk nog enkele projecten bij.

Een reactie achterlaten