fbpx

PS5-game Godfall krijgt geen microtransacties

Godfall

Hoewel Godfall zichzelf een looter-slasher noemt (in vergelijking met de looter shooter), zal de PS5-game geen betalende live-service elementen bevatten zoals een season pass of een battle passes. De game zal ook geen microtransacties hebben. Dat heeft ontwikkelaar Counterplay Games laten vallen in een interview met Arekkz Gaming.

Tijdens het gesprek krijgt Technical Producer Richard Heyne de vraag of er nog iets te beleven valt eens je de game hebt uitgespeeld.  Volgens Heyne zal je tijdens de campagne afzakken naar de Skybreaker Monolith om de boosaardige Macros uit te dagen. Maar eens dat verhaal is voltooid, valt er nog meer te beleven:


“Er zijn herspeelbare missies en er zijn end-game activiteiten. Eens je de Skybreaker Monolith hebt voltooid, kan je als ervaren speler nog andere activiteiten doen. Wij zien Godfall echter niet als een game als service. Er zijn geen microtransacties. Al zullen we er wel voor zorgen dat er genoeg te doen is eens Macros verslagen is.”

De game zal dus updates krijgen, maar geen betalende content of microtransacties. Hoe die end-game activiteiten exact in zijn werk gaan, is niet duidelijk. Al zou je daarvoor opnieuw afzakken naar de verdeelde rijken van Earth, Water, Air, Fire en Spirit, waarop je enkele krachten gebaseerd zijn. Die rijken zal je dan op een andere wijze verkennen dan tijdens de campagne. Dat er belachelijk veel te doen is in Godfall, staat wel vast. Zo zei Heyne dat ‘de campagne slechts het tipje van de sluier is’.

Wij zijn alvast benieuwd. Godfall verschijnt nog dit najaar voor PS5 en pc.

Een reactie achterlaten