fbpx

Forspoken krijgt haast onbestaande laadtijden op PS5

forspoken

Dat de PS5 een sterk stukje technologie is, weten we dankzij exclusives zoals Horizon: Forbidden West en Returnal. Al doet Square Enix’ openwereldgame Forspoken volgens de makers daar nog een schepje bovenop. De game is helemaal afgestemd op de PS5 architectuur en doet er nog geen seconde over om zijn wereld te laden. Dat is sneller dan op pc.

Teppei Ono, technical director van Luminous Productions, onthulde het nieuws in een recent video interview. Volgens Teppei zou Forspoken er niet eens een seconde over doen om zijn wereld op je scherm tot leven te brengen. Die korte laadtijd is allemaal te danken aan de interne M.2 SSD. Ter vergelijking: de studio ontdekte tijdens de ontwikkeling dat de game er op pc zo’n 2 tot 20 seconden over doet, afhankelijk van je hardware.


‘Op PS5 vertoont Forspoken bliksemsnelle laadtijden dankzij de krachtige hardware’, al voegt Ono toe ‘dat ook pc-spelers ook kunnen genieten van dergelijke laadtijden, mits ze een M.2 SSD hebben geïnstalleerd’. Ook legt hij uit dat de snelle laadtijden te danken zijn aan FSR 2.0. ‘Dat is een technologie die een opgeschaalde output met hoge resolutie realiseert en tegelijk de werkdruk van grafische rendering op de hardware verlicht. Met een meer vloeiende gaming ervaring tot gevolg’.

In Forspoken zullen ook verschillende grafische modi aanwezig zijn, waaronder een Quality en Native 4K modus, maar allicht ook een performance modus.

Forspoken komt op 11 oktober naar PS5 en pc.

Een reactie achterlaten