fbpx

“Ancestors steelt concepten van verschillende games”

Een action-adventure survival game, zo kan je Ancestors: The Humankind Odyssey omschrijven. Het spel bevat verschillende survivalelementen en laat je toe om diverse tools zelf te maken, desondanks wordt de speler niet overladen met een complexe interface. Onlangs werd de game gelabeld als een Assassin’s Creed-kloon, maar aan dat vooroordeel wil ontwikkelaar Panache Digital Games een einde maken.

Patrice Desilets mag grote titels als Prince of Persia en Assassin’s Creed op zijn CV zetten. Desondanks refereert de ontwikkelaar niet specifiek naar de games als invloeden voor zijn project. Concreet zei hij het volgende op de Reboot Develop conferentie:


Momenteel heeft mijn spel RPG-elementen terwijl we geen RGP maken. We stelen elementen van iedereen, omdat het spel er naar vraagt.

De nadruk ligt wel op survival, maar desondanks wil Desilets het niet aan een genre koppelen. Volgens hem profileert een survival-game zich in een uitgebreid craftingsysteem en menu’s en dat ontbreekt volledig bij Ancestors. Om die reden wil hij dat label er niet aan koppelen.

Lachend benadrukt hij dat ze stelen van verschillende games en dat er wel degelijk RPG-elementen in zijn apenspel zitten. Desilets zei dat de media een grote verantwoordelijkheid speelt in het categoriseren van games, maar vaak te kort door de bocht gaan in het plakken van die labels. Journalisten moeten te veel spellen recenseren op een korte tijd volgens hem, waardoor bepaalde essentiële kenmerken op de achtergrond verdwijnen.

Voorlopig heeft Ancestors: The Humankind Odyssey nog geen releasedatum. De eerste volwaardige gameplaydemo wordt mogelijks op E3 publiekelijk getoond.

Een reactie achterlaten