fbpx

Activision: ‘The Last of Us-serie bewijst dat Sony onze games niet nodig heeft’

The Last of Us

Opvallende uitspraken in de zaak omtrent de overname van Activision door Microsoft. De vice president van Activision-Blizzard Lulu Cheng Meservey, ziet in het succes van The Last of Us-serie het bewijs dat Sony marketleider is en sterk genoeg is om de overname te overleven. Sony kan volgens Cheng Meservey probleemloos overleven zonder Call of Duty en de rest van Activision-titels.

Het gigantische succes van de HBO-serie toont volgens Cheng Meservey aan dat Sony marktleider is en altijd zal blijven in de consolemarkt, ook zonder call of Duty. Dus kan de overname door Microsoft volgens haar gewoon doorgaan.


Een vreemde argumentatie die de Activision-baas via Twitter publiek maakte:

Meservey haalt aan dat Sony de consolemarkt domineert, dankzij de breedte van hun projecten, verdeeld over tv, film, games en muziek. Daarna haalt ze stevig uit naar de Federal Trade Commission, door te zeggen dat Sony ‘The First of Us’ is en dat de uitgever de bescherming van de FTC niet nodig heeft.

Een gewaagde en best oppervlakkige uitspraak, gezien er zoveel meer factoren spelen dan de merktitels van een uitgever alleen. Of de VP van Activsiion-Blizzard hier veel personen mee gaat overtuigen is maar de vraag. Al gokken wij van niet…

Een reactie achterlaten