fbpx

Wolfenstein: Youngblood neemt open leveldesign van Dishonored over

Youngblood

In juli mogen we opnieuw nazi’s overhoop schieten in de co-opknaller Wolfenstein: Youngblood. In tegenstelling tot de vorige games, introduceert deze titel veel grotere levels. Arkane Studios werkt namelijk ook mee aan het project. En zij brengen hun Dishonored-kennis naar de game.

In een interview met het Britse PlayStation Magazine, vertelde uitvoerend producent Jerk Gustafsson wat meer over de openheid van de levels:


“In deze Wolfenstein is het leveldesign gelijkaardig aan dat van Dishonored. De omgevingen zullen dus anders, maar wel leuker aanvoelen. Vooral omdat je missies of gevechtsscenario’s op compleet verschillende manieren kan aanpakken.”

In zekere zin zijn de levels dus kleine sandboxes, waar je alles naar je eigen hand kan zetten. Natuurlijk heeft dat ook een impact op het verhaal. Gustafsson geeft namelijk toe de open gameplay minder vrijheid geeft voor een intens en pakkend verhaal. Uiteraard is er nog steeds een cool narratief aanwezig, al wordt deze game langer, maar met minder cutscenes dan eerder titels in de reeks.

Wolfenstein: Youngblood staat gepland voor 26 juli.

Een reactie achterlaten