fbpx

Update Red Dead Redemption 2 veroorzaakt grafische downgrade

Digital Foundry Red Dead

Dat Red Dead Redemption 2 een prachtig stukje gaming technologie is, staat buiten kijf. Al zal je sinds patch 1.06 net iets minder kunnen genieten van het prachtige landschap. Volgens enkele spelers zou de ambient occlusion (= realistische weergave van schaduwen) grotendeels geschrapt zijn.

Gamer Darealbandicoot trok naar Twitter om zijn bevindingen te delen. En hoewel de resultaten, afhankelijk van de setting, vrij minimaal zijn, valt er inderdaad wel wat te zeggen over zijn ontdekking:


In de eerste afbeelding zijn de details op de bar duidelijk mooier en is het 3D-effect realistischer, mede door een betere belichting via ambient occlusion. Let vooral ook op de trap op de achtergrond. Een tweede voorbeeld:

Door het gebrek aan extra schaduwen, is de volledige gang hier lichter van aard, waardoor-ie zelfs een beetje overbelicht is. De sfeer in de eerste afbeelding is stukken better. En ten slotte nog een laatste voorbeeld:

Ambient Occlusion zorgt ervoor dat elk voorwerp een schaduw werpt op het oppervlak waarop of waartegen het zich bevindt. Vanaf patch 1.03, zoals aangetoond door Darealbandicoot, lijken die schaduwen echter verdwenen.

Toegegeven, over het algemeen zal het niet extreem hard opvallen, maar het verschil is er wel. Hopelijk krijgen we gauw een reactie van Rockstar om te zien hoe de vork in de steel zit.

Een reactie achterlaten