PS5 backwards compatibility ondersteunt ook multiplayer
Stijn Poelmans |
27 mei 2019

Toen Sony de laadtijden van de PlayStation 5 demonstreerde tijdens een meeting in japan, dropte de spelletjesfabrikant nog wat meer details over de next-generation console. Zo zou de backwards compatibility feature van de PlayStation 5 ook multiplayer ondersteunen. Zo kan je op PS5 gewoon multiplayeren met PS4-games.
PlayStation-baas Jim Ryan zei het volgende tijdens de meeting:
“In een tijdperk waar iedereen verbonden is, wordt backwards compatibility iets heel krachtig. Het geeft ons de mogelijkheid om een volledige community te migreren van PS4 naar next-gen, door simpelweg PS4-games te spelen op PlayStation 5. Ook online.”
Maar vooral de aanvullende woorden van John Kodera waren interessant. Hij wil de brug tussen PS4-spelers en gamers die meteen de overstap naar PS5 maken, niet neerhalen:
“Spelers kunnen samen van games genieten via cross-generation play.”
We zullen dus met z’n allen nog steeds Fortnite of Apex Legends kunnen spelen op PlayStation 5. Ook al wagen je vrienden de overstap naar next-gen niet. Iets waar Sony ongetwijfeld veel punten mee scoort. Of de multiplayer-component bij PS2- en PS3-games ook nog werkt, zal natuurlijk afhangen van de online servers van de desbetreffende games.
REACTIES (1)
Een reactie achterlaten
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
A Minecraft Movie krijgt geinige nieuwe trailer
Stijn Poelmans
- 17 februari 2025

REVIEW
Astro Bot krijgt vijf nieuwe levels en PS5 Pro patch
Stijn Poelmans
- 15 februari 2025

REVIEW
Eerste gameplay Tides of Annihilation ziet er geweldig cool uit
Stijn Poelmans
- 15 februari 2025

En bij deze is het ook vrijwel bevestigd dat we nog steeds voor online zullen moeten betalen ,en wss op dezelfde oneerlijke manier via PS+ om de prijs te inflateren… Iets dat mij al heel deze generatie stoort en waarvan ik hoopte dat ze er next-gen eindelijk van zouden afstappen (nu ze toch meer dan genoeg winst gemaakt hebben met hun PS+ abo’s deze generatie, om nog maar te zwijgen van marktleider te zijn, maar ze hebben duidelijk gemakkelijke winst geroken en de consumenten lijken het niet te beseffen dat dit niet hoort.