Platinum Games niet blij met schrappen van Scalebound
Stijn Poelmans |
11 januari 2017
Platinum Games en gameregisseur Hideki Kamiya hebben voor het eerst gereageerd op de annulatie van Scalebound. De studio deed dat in blogbericht op de zijn officiële website. Kamiya trok naar Twitter.
Uit de reacties blijkt dat beide partijen enorm teleurgesteld zijn met de keuze van Microsoft om de ontwikkeling van de draken-RPG Scalebound te stoppen. Kamiya stuurde deze tweets de wereld in:
As you may have already heard, Scalebound has unfortunately been canceled. I’m very sorry to everyone who was looking forward to this game.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 11 januari 2017
Sorry to bring you such bad news at the start of the year. All I can do for you is to promise to keep delivering fun games.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 11 januari 2017
I’ll work extra hard to never have to let you down like this again, so I hope you will keep watching over us in the future too.
— 神谷英樹 Hideki Kamiya (@PG_kamiya) 11 januari 2017
Ondertussen heeft Microsoft ook alle Scalebound-trailers verwijderd van zijn YouTube-pagina. Alleen in deze E3-montage van 2016 kan je de game nog terug vinden. Blijkbaar wil de uitgever echt niet meer geassocieerd worden met Scalebound.
De CEO van Platinum Games, Kenichi Sato, lijkt Microsoft daarom bescheiden met de vinger te wijzen. Hij plaatste het volgende statement op de website van Platinum:
“We’re sorry to say that on January 9, 2017, Microsoft Studios announced the cancellation of Scalebound. We are very disappointed things ended up this way, especially since we know many of our fans were looking forward to this game as much as we were.
Going forward, we will strive to continue delivering high-quality games to you, starting with NieR: Automata in March, and including products like Granblue Fantasy Project Re:Link and Lost Order in the future.
Een spijtige zaak, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Mischien is er nog wel een kans dat een andere uitgever de game weer oppikt.