fbpx

Modern Warfare 2 en Warzone 2.0 introduceren nieuw Battle Pass systeem

warzone 2.0 battle pass

Activision gaat de online progressie voor Call of Duty: Modern Warfare 2 en Warzone 2.0 volledig anders aanpakken. De battle pass blijft bestaan, maar in plaats van lineaire progressie, geeft het nieuwe systeem spelers de keuze over welke goodies ze eerst willen unlocken.

Zoals gewoonlijk brengt de battle pass tal van virtuele beloningen naar spelers. Dat gaat van nieuwe maps, wapens, accessoires en operators tot emblemen en nog meer. In het verleden vormde de battle pass een rechtlijnig pad van tier 1 tot tier 100. Die vorm laat Activision nu achter zich.


De nieuwe Battle Pass kan je best visualiseren als een resem van plattegronden of maps met tal van verschillende sectoren, die allemaal verbonden zijn op talrijke manieren. In principe wordt de progressie een mini-game op zich, want spelers kunnen nu hun progressieroute zelf uitstippelen met verdiende Battle Tokens.

Elke map bevat zo’n 20 sectoren, die elk vijf ontgrendelbare items bevatten. Met je Battle Tokens kan je verschillende sectoren op de map ontgrendelen en van elke sector een item meepikken. Ofwel één sector openen, daar alle items ontgrendelen en daarna verder gaan naar de volgende sector.

Het nieuwe systeem lijkt een stuk complexer, maar geeft de spelers volgens Activision meer controle over de items die ze eerst willen ontgrendelen. Zo bevat de eerste Battle Pass de Victus XMR sniper rifle en de BAS-P submachine gun. Als de operator Zosar ‘Zeus’ Kalu.

Kies jij ervoor om de route naar die wapens en de operator zo snel mogelijk vrij te spelen? Of ontgrendel je elk item stap voor stap per sector?

Het eerste seizoen van Modern Warfare 2 gaat op 16 november live samen met Warzone 2.0.

Een reactie achterlaten