fbpx

Gamers klagen over moeilijkheidsgraad van Returnal

Returnal review

Onze woorden over de moeilijkheidsgraad van moderne games waren nog niet koud of de eerste klachten van Returnal verschenen al op Reddit. Zo wordt er steen en been geklaagd over het feit dat de nieuwe PS5-exclusive niet de optie heeft om te saven in het midden van een sessie.

Waarom spelers een save-optie willen? Omdat sommige sessies volgens hen veel te lang kunnen duren. Tot wel twee uur of langer. Enige wat je kan doen als je er genoeg van hebt, is de PS5 in slaapmodus zetten zodat je kan verder spelen via Quick Resume.


Zo vertelt een speler dat hij al 2 uur aan het spelen toen hij de tweede biome bereikte om 3 uur ’s nachts. Omdat de persoon de volgende dag moest werken, wilde hij de game en zijn console afsluiten. Een beetje met gemengde gevoelens uiteraard, want de speler had op dat moment een geweldig wapen, een aantal artefacts en meer. Om die reden ijvert hij voor een auto-save, die verwijderd wordt als je de game hervat of als je sterft.

De persoon heeft zeker een punt, al is Returnal natuurlijk een roguelike, waarbij de risk/reward dynamiek eigen is aan de aard van het genre. En hoewel een compromis zoals de man voorstelt een degelijke optie lijkt, heeft ontwikkelaar Housemarque op dit moment nog geen aankondigingen:

Wat denk jij? Heeft Returnal baat bij auto-saves? Of is dat niet meer relevant eenmaal je een bepaald punt bereikt? En belangrijker: zou het de uitdagende dynamiek van de game verwoesten?

Een reactie achterlaten