fbpx

Bethesda Softworks toont overload aan Starfield gameplay

starfield 1

Tijdens de Xbox Showcase heeft Bethesda heel wat van Starfield getoond. Via een minutieuze deep dive kregen we inzicht in zowat alles wat de ruimtegame te bieden heeft. Creative Director Todd Howard en zijn team belichten niet alleen het gigantisch universum van Starfield, maar ook de gevechten, de exploratie, customizing en meer.

De game bestaat uit een enorme waaier aan planeten, die je haast allemaal kan bezoeken. Er zijn geen afgebakende missiezones, want je kan landen waar je maar wil. Zo kan je een outpost op een verre planeet bezoeken, de wildernis verkennen om grondstoffen te verzamelen of naar één van de gigantische metropolen reizen.


Blikvanger is New Atlantis, de grootste stad die Bethesda ooit maakte. Daar kan je praten met honderden NPC’s, een missie eruit pikken en vervolgens het heelal verkennen. Zo kan je naast verhaalmissies gaan bounty hunten, cargomissies uitvoeren of gaan smokkelen.

De schaalgrootte van Starfield lijkt alvast gigantisch. Zo combineert Bethesda Game Studios het planeetverkennen dat we kennen van No Man’s Sky met een flinke portie first-person shootergameplay, ruimtegevechten met je schip en tonnen customizingopties.

In de deep dive krijg je bijvoorbeeld het aanpassen van wapens te zien en een ton skills die je helpen jouw speelstijl te verfijnen. Een extra boost voor je jetpack bijvoorbeeld, ijzeren vuisten om je tegenstander door de lucht te meppen of betere sluipskills.

Je trouwe partner doorheen het hele avontuur is je ruimteschip. En dat kan je ook vormgeven zoals jij dat wil. De graad van aanpassen ligt belachelijk hoog: je kan zelfs schepen bouwen met een lay-out die op ’t eerste zicht allesbehalve functioneel lijkt. Creativiteit is de boodschap.

Cool is dat er ook random encounters zijn in de ruimte. Dat kunnen dogfights zijn, waarbij je de energieverdeling van je schip zelf kan aansturen naar verschillende componenten (bvb: 40% schild, 50% aandrijving en 10% blasters). Of je kan eenzame handelaars tegenkomen, die vragen of je even aan boord komt voor een maaltijd.

Shootouts zonder zwaartekracht, de mogelijkheid om companions op schok te nemen en ga zo maar door. De mogelijkheden in Starfield lijken alvast eindeloos en de ambities van Bethesda torenhoog. Hieronder kan je de 45-minuten durende deep dive en nieuwe gameplaytrailer bekijken.

Starfield komt op 6 september naar Xbox Series en pc.

 

Een reactie achterlaten