2K Games: ‘Unskippable ads in NBA 2K21 waren niet de bedoeling’
Stijn Poelmans |
22 oktober 2020

Uitgever 2K Games heeft gereageerd op de controverse die de advertenties in NBA 2K21 veroorzaakt hebben. Volgens de uitgever waren de niet over te slaan reclamespots nooit de bedoeling en zullen ze met een volgende update verwijderd worden.
Eerder deze week doken voor het eerst reclamespots op in de basketbalgame. Tijdens het pre-match laadscherm kregen spelers steevast een videoreclame te zien voor onder andere de VR-headset Oculus. Nog even je opstelling bekijken of aanpassen was zo onmogelijk, want de reclamevideo’s blokkeerden de toegang tot het in-game menu. Gamers wereldwijd reageerden furieus.
Fast forward naar vandaag en 2K Games heeft gereageerd op de penibele situatie. De uitgever zwierde een statement online via Twitter, waarin het beweert dat de advertenties niet opzettelijk ingevoerd werden. 2K belooft de reclamespotjes te verwijderen via een toekomstige update.
2K Community ? pic.twitter.com/rvMC9z0Wft
— NBA 2K21 (@NBA2K) October 20, 2020
Vorig jaar gebeurde net hetzelfde. In NBA 2K20 doken na launch ook plotsklaps advertenties op die de uitgever noodgedwongen liet verwijderen na een stroom aan negatieve reacties. Volgend jaar opnieuw dan?
Meer Nieuws
Meer Nieuws


REVIEW
Verhaal van Assassin’s Creed Shadows duurt 30 tot 40 uur
Stijn Poelmans
- 05 maart 2025

REVIEW
Activision heeft Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 officieel onthuld
Stijn Poelmans
- 05 maart 2025

REVIEW
REVIEW Split Fiction – Verdient je onverdeelde aandacht
Ben Allossery
- 04 maart 2025
