Ubisoft wil minder verhaal in nieuwe Assassin's Creed
Stijn Poelmans |
10 januari 2017
Uitgever Ubisoft heeft bekendgemaakt dat-ie het narratieve aspect van zijn toekomstige games op een lager pitje wil zetten. Het nieuws raakte bekend via een interview van de Franse krant Le Monde met Serge Hascoet, de Chief Creative Officer van Ubisoft. De eerste game die gebruik zal maken van deze nieuwe formule, is de volgende Assassin’s Creed.
Een vreemde keuze, want geschiedenis gaat grotendeels gepaard met verhalen en vertellingen. Toch moet volgens Hascoet de vrijheid voor de speler meer naar de voorgrond komen. Spelers hoeven dus niet meer een uitgestippeld script te volgen, maar creëren hun eigen ervaring via verschillende keuzes.
Natuurlijk is een verhaal nog steeds nodig, maar de spelers krijgen veel meer vrijheid zodat er meer onverwachte dingen kunnen gebeuren. Volgens Hascoet zouden games als Watch Dogs 2 en Far Cry er veel beter van worden. De man wil dat spelers zich via de game kunnen uitdrukken, onder andere door alle coole momenten uit hun wereld te delen.
De volgende Assassin’s Creed zal het nieuwe systeem introduceren:
“Voor de volgende Assassin’s Creed hebben de designers een systeem ontwikkeld waarin mijn acties niet alleen gevolgen hebben in het nu, maar ook op lange termijn.”
Euhm… wat? Revolutionair kan je het niet echt noemen, want CD Projekt RED doet dat toch al jaren met The Witcher? Enfin, hopelijk weten we binnenkort meer.