Ubisoft verontschuldigt zich voor fout bij productie koffiemokken
Ben Allossery |
31 augustus 2020
In China heeft Ubisoft zich verontschuldigd voor koffiemokken die niet gemaakt zijn zoals het hoort. De uitgever liet nieuwe merch produceren, maar de zwarte koffiemokken werden geleverd met… het oor aan de binnenkant. Erg lastig drinken zo. Foutje van de fabrikant of gaat het gewoon om een marketingstunt?
Ubisoft lanceert samen met Sheepedia een nieuw kledinglijn en accessoires. Waaronder ook Ubisoft-koffiemokken. Bij levering werd de fout ontdekt, waarna Ubisoft zich verontschuldigde dat ze deze onmogelijk konden verkopen. Volgens velen is het echter een marketingstunt. Ubisoft China steekt zo de draak met de reputatie van bepaalde Ubisoft-titels. Een koffiemok met een bug dus.
Stunt of niet, de foute koffiemok ging alvast rond op Chinese social media en zorgt ervoor dat de anders erg voorspelbare Ubisoft-merch wat aandacht krijgt. Zo zien we naast een shirt met reflecterend Ubisoft-logo ook een shirt met een panda op. Geef ons dan maar die glitch koffiemok.
Ubisoft China is known for being a tongue in cheek, playing on the reputation of Ubisoft games, so it’s likely this is just a viral marketing campaign and not an actual error.
This is the stuff from the collab that was announced previously. pic.twitter.com/FH4HnpWKh0
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) August 27, 2020