fbpx

Ubisoft dropt nieuwe info over de wapens van The Division 2

The Division 2

Uitgever Ubisoft en ontwikkelaar Massive Entertainment hebben nieuwe info gedropt over The Division 2. Een blogpost op de officiële website bespreekt namelijk het schiettuig van de game, waaronder knalbuizen, explosieven en exotics.

De eerste game had al een waaier aan wapens om je vijanden overhoop te knallen. The Division 2 voegt daar nog een categorie aan toe: de rifles. In de sequel kan je dus aan het moorden slaan met:


  • Assault rifles
  • Marksman rifles
  • Submachine guns
  • Shotguns
  • Light Machine Guns
  • Pistols
  • Rifles

Tot de rifles behoren zowel de semi-automatic rifles als de burst-fire rifles. Wie The Division kapot gespeeld heeft, weet natuurlijk dat deze categorie een beetje overbodig lijkt, omdat heel wat rifles onderverdeeld werden bij Assault Rifles en Marksman rifles. Deze nieuwe categorie laat Massive Entertainment toe om nieuwe bonussen en perks te ontwikkelen voor semi-automatic rifles en burst-fire rifles. Dat brengt nog meer variatie naar de game.

Dat de nadruk ligt op variatie en diversiteit, bewijzen ook de exotics. In The Division 2 wil Massive nog meer exotics, met elk een unieke look en feel. Het design van de wapens vertelt zelfs een verhaal, dat verbonden is met de lore van de game.

Over naar de explosieven dan, want die pakt Massive in The Division 2 compleet anders aan. Zo zijn granaten gekoppeld aan je specialisatie. En die unlock je pas op level 30. De eerste 29 levels kan je bijgevolg alleen een concussion grenade gebruiken. Op level 30 wordt dat uitgebreid met een:

  • flashbang als Sharpshooter
  • Incendiary grenade als Demolitionist
  • Frag grenade als Survivalist

Je specialisatie wijzigt dus je granaattype, waardoor je nooit een frag grenade en flashbang tegelijk hebt. Daardoor wordt teamplay essentieel en heb je een veel duidelijker zicht op wat je vijanden bij zich dragen. Zeker in PvP.

Last, but not least zijn er de weapon mods. In The Division 2 moet je Mods unlocken in plaats van looten. Daardoor zijn mods veel specifieker gebonden aan wapentypes en worden je wapens nooit overpowered. Mods in The Division 2 moeten ervoor zorgen dat jouw favoriete wapen nog dichter aanleunt bij jouw speelstijl. Het zijn geen simpele upgrades meer.

Opvallend is dat Mods ook vaste stats hebben, die voor elke speler hetzelfde zijn. Bovendien heeft elke mod positieve en negatieve stats. Een geluidsdemper zal je wapen stiller maken, maar ook minder schadelijk. Een groter magazijn laat je toe om langer te schieten, maar herladen duurt langer vanwege de grotere omvang. Mods in The Division 2 zorgen dus voor een zekere trade-off, waarbij de nadruk ligt op het vinden van een goede balans.

Een reactie achterlaten