fbpx

Ubisoft beperkt Story Creator quests in Assassin’s Creed Odyssey

Odyssey

Vanaf juni ging in Assassin’s Creed Odyssey de Story Creator online, waarmee spelers hun eigen fantastische missies kunnen creëren voor Alexios en Kassandra. Toch gaat Ubisoft het systeem vanaf nu beter in ’t oog houden. Veel spelers propten al snel XP-quests in de game, waarmee je een shitload aan ervaringspunten kon vrijspelen zonder iets te doen. Dat wil Ubisoft nu vermijden.

Het doel van de Story Creator was om spelers de mogelijkheid te geven om hun eigen verhaallijn te bouwen. Die ze kunnen delen met community. Via de handige tool krijgen ze de optie om een reeks opdrachten te knutselen met coole gevechten, verschillende dialoogopties, puzzels en zelfs beloningen in de vorm van uitrusting en XP. Al werd die laatste factor een probleem.


De laatste maanden doken er enorm veel quests op, waarbij spelers XP krijgen voor zo weinig mogelijk inspanning. Volgens Ubisoft was dat niet de bedoeling:

“We hebben gemerkt dat er steeds meer ‘farming quests’ opduiken. Die maken gebruik van het systeem om grote hoeveelheden XP te krijgen door niets te doen. Dat schaadt de kwaliteit, oprechtheid en het doel van het systeem. Bovendien krijgen werkelijk creatieve en interessante queestes minder zichtbaarheid door een overrompeling van XP-quests.”

Ubisoft heeft dan ook laten weten dat het alle nieuwe quests in de Story Creator beter in ’t oog zal houden. De uitgever is alvast op zoek naar een manier een XP-quests te elimineren en ervoor te zorgen dat dergelijke opdrachten nooit aangeraden worden voor spelers. Daarnaast heeft de uitgever bekendgemaakt dat-ie spelers zal straffen, indien ze moedwillig het Story Creator systeem misbruiken:

“We willen creativiteit belonen door de beste quests uit te lichten. Momenteel zijn we op zoek naar manieren om de impact van XP-quests op het systeem en op de ervaring van de spelers teniet te doen.”

Uiteraard zijn niet alle fans even blij met dat antwoord. Sommige spelers zijn van mening dat Ubisoft de queestes schrapt omdat ze concurrentie bieden voor de XP-bundels, die via microtransacties verkrijgbaar zijn. In dit geval verbant Ubisoft de XP-quests omdat ze inkomsten blokkeren. En niet zozeer omdat ze de kwaliteit van de game in de weg staan.

Een reactie achterlaten