fbpx

HPTO

The Order: 1886 studio werkt aan nieuwe consolegame

Ready at Dawn

Wie kent Ready at Dawn nog? De studio werd bekend met de PSP-game Daxter en werkte daarna aan twee spin-offs van God of War. De eerste consolegame van de studio, The Order: 1886, werd minder goed onthaald, maar lag mee aan de basis van de fotorealistische graphics en belichtingstechnieken die we vandaag zien. Na The Order: 1886 stapte de studio even over naar VR-games voor de Oculus Rift, al heeft-ie nu opnieuw een triple A-consolegame in de pijplijn zitten.

Het is Ru Weerasuriya, CEO en creative director van Ready at Dawn, die onthult dat de studio momenteel werkt aan twee games, waarvan eentje een topproductie voor consoles moet worden. Geen PS4-exclusive meer dus, wel multiplatform.


De game wordt intern ontwikkeld, dus het project heeft nog geen uitgever gevonden. Weerasuriya geeft toe dat de studio, tijdens zijn VR-exclusieve periode, enorm veel geleerd heeft:

“We hebben heel veel geleerd over het narratieve aspect van games, maar ook over de immersie die games kunnen bieden. Dat willen naar de consolegame brengen. Daarnaast hebben we ontdekt dat we spelers meer vrijheid moeten geven. De speler is altijd aanwezig in de game. We kunnen niet verwachten dat-ie doet wat wij willen dat-ie doet. Hij zal altijd zijn eigen ding willen doen. En dat is een belangrijke les geweest.”

Dat het nieuwe project van Ready at Dawn dus helemaal niet op The Order 1886 zal lijken, staat nu al buiten kijf. Dat het nog een tijdje wachten wordt op de eerste beelden, ook. De game is momenteel nog een prototype, waarbij alles gefinancierd wordt door de studio zelf.

Eerlijk? Wij zouden het niet erg vinden mocht het project een sequel zijn op The Order: 1886. Uiteraard met een belangrijke focus op gameplay, meer vrijheid en iets minder cutscènes. De wereld van The Order was, met zijn Ridders van de Ronde Tafel, vampieren en weerwolven, interessant genoeg om een sequel uit de grond te stampen. Wij zijn benieuwd.

Een reactie achterlaten