Stellar Blade regisseur wil sequel uitbrengen in 2027

Stellar Blade PS5

Ontwikkelaar Shift Up heeft al bekendgemaakt dat er een sequel voor Stellar Blade in de maak is. De CEO van de studio, Kim Hyung-hyung, zou de titel graag aan het eind van 2027 in de rekken zien liggen. Ook wil hij de titel op allerlei vlakken verbeteren ten opzichte van het eerste deel.

Via een recent interview met ThisIsGame liet Shift Up CEO Kim Hyung-hyung weten dat al het personeel van de studio tot recentelijk gefocust was op de pc-versie van Stellar Blade. Op dit moment bevindt de ontwikkeling van de sequel zich nog in een vroege Research & Development fase. Pre-productie dus.


Toch zou Hyung-hyung de sequel graag in 2027 lanceren. Al beseft hij dat dat minder dan drie jaar is, dus op dit moment belooft hij enkel dat de studio zijn best zal doen. Opvallend: hij verzekert de fans wél dat de game fantastisch zal zijn.

Tijdens het interview had Hyung-hyung het nog over de relatie tussen beide games. Hij gaf toe dat een brokje DLC, oorspronkelijk gepland voor Stellar Blade, omgevormd is tot een onderdeel voor de sequel. Volgens de CEO werd de expansie veel groter dan verwacht en dus neemt de studio het mee naar de sequel. Sindsdien is er natuurlijk nog een heleboel veranderd en bijgekomen.

Zo wil Hyung-hyung voor de sequel een ‘veel diepgaander en completer verhaal. Hij geeft zelfs toe dat het verhaal van de originele game wat elementen mist en daardoor afgezwakt is. Dat komt omdat het ontwerpen van cutscenes teveel tijd kostte. Om die reden koos Shift Up ervoor om een heleboel cutscenes, die de wereld van de game en de personages moesten uitdiepen, te schrappen. Natuurlijk werden alle cutscenes noodzakelijk voor het plot wel behouden. Volgens Hyung-hyung was het nodig om zoveel te schrappen, anders was de titel nooit op tijd afgeraakt.

In ieder geval zou Stellar Blade met de launch van een sequel een belangrijke franchise kunnen worden in het portolio van Sony. Onlangs verkocht de titel een miljoen exemplaren op Steam in slechts drie dagen en groeide tot de populairste singleplayer game van de uitgever op het platform.

Een reactie achterlaten