Steam breekt records door coronaquarantaine
SP |
23 maart 2020
Of gamers van de coronamaatregelen gebruikmaken om hun backlog wat uit te dunnen? Wees maar zeker, want Steam heeft het record van gelijktijdig online gebruikers nog maar eens verbroken. Gamers houden zich dus met klem aan de regels van social distancing en isolatie.
Het nieuwe record werd gevestigd op 22 maart om 16u00. Op dat moment telde Steam maar liefst 22 miljoen online spelers, 22.678529 om precies te zijn. Opvallend is uiteraard het tijdstip waarop dit aantal vastgesteld werd. Voor Amerikanen was de dag immers net begonnen, terwijl Aziaten hun dag afsloten. En Europeanen zaten dus gewoon midden in de dag te gamen.
Het vorige record was trouwens nog niet zo oud. Op 2 februari werden er namelijk 18,801,944 gelijktijdige gebruikers geregistreerd. Merk op dat het cijfers de hoogte ingaat sinds de wereldwijde aankondiging van coronamaatregelen.
Vraag is natuurlijk of we nog beter kunnen. Wordt het record in de komende weken opnieuw verbroken?
Meer Nieuws
Meer Nieuws
REVIEW
Hell Let Loose: Vietnam krijgt releasedatum en open beta op Steam
TDS
- 16 mei 2026
REVIEW
Ezio Auditore zou terugkeren in Assassin’s Creed Hexe
SP
- 14 mei 2026
REVIEW
Aliens: Fireteam Elite 2 aangekondigd met eerste trailer
JV
- 08 mei 2026