Spirituele opvolger van BioShock bevat geen microtransacties of live service elementen

Judas game

De bedenker van BioShock heeft bekendgemaakt dat zijn nieuwe game Judas een oldschool singleplayer avontuur wordt. In meer dan één betekenis, want met ‘oldschool’ bedoelt hij ook dat de shooter geen microtransacties of live-service elementen bevat. Eén keer betalen voor de hele ervaring dus.

Het is al zo’n 11 jaar geleden dat BioShock Infinite in de rekken belandde, maar in feite is Judas een spirituele opvolger. Maar volgens bedenker Ken Levine volgt Judas de moderne trends niet. Hij wil gewoon ‘een cool verhaal vertellen en de speler naar een leuke wereld transporteren’.


In een interview geeft Levine aan dat hij opgegroeid is met games waarin monetisation niet bestond. Hij verklaart dat spelers slechts één keer hoeven te betalen om de volledige ervaring te krijgen. Geen online functies. Geen live-service.

Best grappig, want het toont aan hoe een oldschool benadering toch een verfrissend effect kan hebben. Vooral in context van moderne games, waarbij zoveel live-service titels te vinden zijn.

Helaas heeft Judas nog steeds geen releasedatum.

Een reactie achterlaten